آیت الله خاتمی امام جمعه ی موقت تهران در جمع روحانیون شیعه و سنی در سنندج: علمای دینی باید مشترکات ش

آیت الله خاتمی امام جمعه ی موقت تهران در جمع روحانیون شیعه و سنی در سنندج: علمای دینی باید مشترکات شیعه و سنی را فریاد بزنندهمایش ائمه جمعه و علما (10)

امام جمعه ی موقت تهران خواستار انسجام و همدلی علمای دینی برای تقویت مشترکات دینی و مقابله با توطئه های تفرقه افکنانه ی دشمنان شد.
به گزارش آوای امین از سنندج، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در جمع روحانیون و علمای اهل سنت و شیعه کردستان اظهار داشت: گروه‌های تکفیری که خود را منتسب به تشیع و تسنن می‌دانند، همگی از آبشخور واحد تغذیه می‌شوند و هدفشان ضربه زدن به اسلام است.
وی با بیان این که مهم‌ترین نیاز امروز جامعه حفظ و تقویت وحدت است، خاطرنشان کرد: روحانیون و علمای دین باید در عرصه ی مباحث نظری منطقی استدلال کرده و در حوزه ی عملی نیز در برابر دشمنان ید واحد شوند.
امام جمعه ی موقت تهران تصریح کرد: وحدت و تقریب مهم‌ترین معروفی است که باید در راستای تبیین آن تلاش کرد و هر یک از روحانیون به عنوان رهبران دینی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.
آیت‌الله خاتمی افزود: امروز در مقابل‌ وحدت و تقریب مسلمانان دو گروه افراطی‌ منصوب به تشیع وگروه افراطی منصوب  به پیروان اهل سنت ایستاده‌اند که باید در مورد آن ها روشنگری شود.
وی اضافه کرد: گروهک‌های داعش، طالبان، القاعده و تکفیری تنها سنی‌گری را یدک می‌کشند، چراکه تمام حرکات و کارهایی که انجام می‌دهند با اسلام و دستورات این دین الهی مغایرت دارد.
امام جمعه ی موقت تهران با بیان این که کسی که پیروان لا اله الا الله را تکفیر می‌کند خود به کفر نزدیک‌تر است، اظهار داشت: الان فرقه ی منحرف داعش در فضای مجازی با تمام توان به مقابله با اسلام می‌پردازد که علما باید در مقابله با آن ها روشنگری کنند.
آیت‌الله خاتمی با بیان این که دین اسلام دین واحدی است، تصریح کرد: کدام یک از آیات قرآن در بین شیعه و سنی به دو گونه تلاوت می‌شود و بحث تحریف قرآن که امروز از سوی استکبار به پیروان اهل تشیع نسبت داده می‌شود، دروغی بزرگ برای ایجاد شکاف در بین مسلمانان است.
همایش ائمه جمعه و علما (8)

وی با بیان این که تحریف قرآن همواره از سوی علما و بزرگان دینی منع شده است، تشریح کرد: باید با کسانی که بحث تحریف قرآن از سوی تشیع یا تسنن را مطرح می‌کنند به شدت برخورد کرد.
امام جمعه ی موقت تهران، توهین به مقدسات از سوی پیروان هر دو مذهب تسنن و تشیع را جایز ندانست و بیان داشت: توهین‌کنندگان به مقدسات مزدور هستند و جایگاهی در بین مسلمانان ندارند.
نماینده خبرگان رهبری توضیح داد: روشنگری جامعه از سوی جامعه ی روحانیون، علمای دینی و افراد تأثیرگذار بهترین راهکار برای مقابله با هجمه‌های فکری گروه‌های تکفیری و شبهات تزریق شده آنان است.
آیت‌الله خاتمی در ادامه از خلافت به عنوان یک آرمان از دیدگاه علمای اهل سنت نام برد و یادآور شد: آیا این خلافت اسلامی را کسی باید تشکیل دهد که تربیت‌ شده موساد است؟
وی عنوان داشت: کسانی امروز داعیه اسلام و حکومت اسلامی را دارند که حتی یک قدم علیه رژیم جعلی و فاسد صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی مسلمانان برنمی‌دارند، در حالی که در کشورهای اسلامی به بدترین شکل، مسلمانان و انسان‌های بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند.
امام جمعه ی موقت تهران با بیان این که روشنگری در مورد گروه‌های تکفیری در جامعه بسیار ضروری است، اضافه کرد: کوتاهی در معرفی چهره واقعی گروهک تروریستی داعش و گروه‌های تکفیری به مردم به ویژه نسل جوان باید به عنوان بزرگترین معروفات مورد توجه علما و روحانیون دینی قرار گیرد.
آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: حکومت و خلافت اسلامی با هر نوع افراط و گروه‌های تکفیری که خود را منتسب به اهل تشیع و تسنن می‌دانند کاملاً مخالف بوده و مسلمانان نیز باید متحد و یکپارچه در مقابل افکار و اقدامات آنان ایستادگی کنند.
وی با بیان این که گروه‌های تکفیری از یک آبشخور تغذیه می‌کنند، اظهار داشت: تشیعی که دشمنان می‌گویند تشیع آمریکایی است؛ نه علوی و اینجاست که علمای اهل تشیع در بحث روشنگری جامعه به ویژه جوانان باید جهادگونه وارد عرصه شوند.
امام جمعه ی موقت تهران، ایجاد اتحاد و همدلی در بین مسلمانان را یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین معروفات امروز در جامعه ی اسلامی دانست و تصریح کرد: اتحاد و همدلی همان معروفی است که رژیم جعلی و فاسد صهیونیستی و آمریکا از آن به شدت هراس دارند.
آیت‌الله خاتمی از تقریب به عنوان مهم‌ترین مصلحت جهان اسلام یاد کرد و بیان داشت: ترس استکبار از این مهم تا به آنجایی است که تا مسئله‌ای تقریب‌ساز می‌شود آن را به ضرر خود می‌دانند.
وی از تقریب به عنوان عزت تشیع و تسنن نام برد و تصریح کرد: زندگی برادرانه پیروان اهل سنت و تشیع در شهرها و استان‌های مختلف کشور هیچگاه برای استکبار و جهان کفر قابل هضم نیست.
امام جمعه ی موقت تهران از تفرقه به عنوان بزرگترین منکر در عصر امروز نام برد و متذکر شد: ایجاد تفرقه در بین پیروان اسلام هدف اصلی استکبار برای خدشه‌دار کردن این دین الهی است.
آیت‌الله خاتمی با بیان این که علمای دینی باید مشترکات بین شیعه و سنی را فریاد بزنند، تصریح کرد: محبت و عترت به عنوان محورهای اصلی وحدت باید تبیین و با این کار ورق را علیه گروهک تروریستی داعش برگردانیم.
وی، حضور میلیونی مسلمانان اهل تشییع و تسنن در کربلا را پیامی روشن و ضدداعش عنوان کرد و افزود: حضور علما و بزرگان اهل سنت و این تعداد مسلمان نشان از غیرقابل خدشه‌دار بودن وحدت جهان اسلام و بی‌اثر بودن توطئه‌های دشمنان است.
امام جمعه ی موقت تهران با اشاره به این که مقام معظم رهبری برشی را برای جامعه تعریف کردند که متأسفانه تاکنون به این برش به طور کامل پرداخته نشده است، عنوان داشت: براساس این برش، جامعه به دو بخش خواص و عوام تقسیم می‌شوند و این اصل در جامعه حق و باطل و تمام جوامع وجود دارد.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: بدون تردید اگر بخواهیم در جامعه ی اسلامی تشییع و تسنن گروهی را به عنوان خواص معرفی کنیم، علما و روحانیون مصداق اصلی این مهم هستند.
همایش ائمه جمعه و علما (5)

امام جمعه ی موقت تهران عنوان داشت: روحانیون هستند که مردم پای خطبه، موعظه و سخنرانی‌های آن ها می‌نشینند و می‌توانند بهترین و بیشترین تأثیر را در بحث بصیرت‌افزایی به جامعه ایفا کنند.
آیت‌الله خاتمی یادآور شد: خواص هر جامعه‌ای تأثیرگذار و تعیین‌کننده هستند و علما و روحانیون باید به نحو احسن در بحث روشنگری، بصیرت‌افزایی و رفع شبهات دینی در جامعه تلاش ‌کنند؛ در غیراینصورت فردای قیامت باید پاسخگو باشند.
به گفته وی، هر عالم و روحانی که در این حوزه به وظایف خود عمل نکند نور ایمان از او گرفته می‌شود.
امام جمعه ی موقت تهران، تببین معروفات و منکرات را قبل از امر به معروف و نهی از منکر، ضروری خواند و بیان داشت: ما در بحث تبیین معروفات و منکرات به ویژه در بین جوانان کمبود داریم.
آیت‌الله خاتمی با بیان این که جوانان دلداده دین هستند و چون دین اسلام دینی فطری است جوانان عمدتاً در پی آن هستند، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید خردمندانه در بین مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.
وی از دوران امروز به عنوان عصر اقناع نام برد و گفت: اگر در بحث روشنگری جوانان تبیین اقناعی داشته باشیم می‌توانیم موفق باشیم.
امام جمعه ی موقت تهران به مسئله اسیدپاشی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این عمل هرچند گسترده نبود و فوراً پیگیری شد، اما نمی‌تواند بی‌حساب و کتاب باشد.
وی در پایان تشریح کرد: هدف اصلی از این اقدام غیرانسانی لکه‌دار کردن امر به معروف بود و بانیان آن باید به شدت مجازات شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 27 آذر 1393برچسب:, | 1:16 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=